Wizytówki zaliczane są do grona materiałów reklamowych. Można podzielić je na dwie podstawowe grupy: osobowe i odnoszące się do całej firmy. Niezależnie od tego, jakie dane zostaną na niej umieszczone, powinna ona zostać w prawidłowy sposób zaprojektowana.

Co powinno znaleźć się na wizytówce

Kto wykonuje wizytówki firmowe?

Przy pomocy podstawowych programów komputerowych można samodzielnie zaprojektować wizytówki dla swojej firmy. Jeżeli ktoś jednak nie ma w tej kwestii odpowiedniego doświadczenia, powinien zlecić to profesjonalnemu grafikowi. Błędnie zaprojektowania i wykonana wizytówka firmowa, może wpłynąć niekorzystnie na wizerunek danej marki lub danej osoby

Niezbędne elementy na każdej wizytówce

Na wizytówce firmowej konieczne są takie elementy jak:

  • nazwa firmy,
  • logo firmy,
  • dane adresowe, jeżeli ktoś chce być pewny tego, że jego klienci trafią do firmy, bez konieczności zaglądania do świata wirtualnego,
  • numer telefonu i e-mail.

Jeżeli wizytówka ma przynależeć do konkretnej osoby, konieczne jest na niej umieszczenia imienia i nazwiska oraz zajmowanego stanowiska. W szczególności, jeżeli ma się do czynienia z wielką korporacją. Takie dane ułatwią późniejszą identyfikację.

Czy na wizytówce firmowej powinien zostać umieszczony adres strony internetowej? Niekoniecznie. Jeżeli jednak starczy miejsca na to, aby umieścić adres WWW, można jak najbardziej to zrobić. Trzeba zwrócić uwagę na to, w czasie projektowania, czy wizytówka z adresem WWW nie będzie zbyt przeładowana treścią i będzie czytelna.

Przejrzysta wizytówka firma

Skoro już wiadomo, co tak naprawdę należy umieścić na wizytówce firmowej, czas na to, aby przyjrzeć się cechom, którym taki kartonik musi się wyróżniać.

Jedna z najważniejszych cech, która poniekąd została wspomniana powyżej, to przejrzystość. Konsumenci mają to do siebie, że są w stanie zapamiętać obraz wizytówki, gdzie informacje są jasne i czytelne. Jeżeli nie jest ona przejrzysta, toporna, to można być pewnym tego, że nic z jej obrazu na pewno nie utknie w głowie potencjalnych klientów.

Atrakcyjna wizytówka dla firmy

Liczy się oryginalność i atrakcyjny wygląd. Nie można mieć do czynienia z “szarym i nudnym” kartonikiem. Trzeba położyć duży nacisk na to, aby wizytówka mogła wyróżniać się spośród wielu innych. Nie brakuje takich wizytówek, które potencjalni partnerzy biznesowi otrzymują na każdym kroku. Należy zrobić wszystko, aby postawić na coś kreatywnego i jedynego, czego nie mają konkurencyjne firmy.

Projektowanie wizytówki firmowej

Dlaczego wizytówkę należy powierzyć osobie, która w tej kwestii ma odpowiednie doświadczenie? Ponieważ ona to będzie wiedzieć, że podczas projektowania należy uwzględnić kilka bardzo ważnych czynników. Mowa tutaj dokładnie o:

  • treść – jasna, przejrzysta, umieszczona w odpowiednich miejscach. Jeżeli ktoś ma swoim klientom więcej do przekazania, nie powinien tego na siłę umieszczać na wizytówce. Można za to umieścić dodatek “po szczegóły zapraszamy do kontaktu”.
  • spady – czyli odstępy od krawędzi wizytówki. Szacuje się, że powinny one wynosić po 5 mm z każdej strony wizytówki. Dzięki temu będzie się miało pewność odnośnie tego, że nic z treści nie zostanie ucięte podczas wydruku.
  • rozmiar – standardowy rozmiar to 90×50 mm, który jest zgodny z wielkością podstawowych wizytowników. Można jednak wybrać inny rozmiar, które także możliwe są do zamówienia.
  • zadruk – na jednej czy na dwóch stronach? Trzeba przyznać, że zadruk jedno lub dwustronny uzależniony jest od ilości informacji, jakie przedsiębiorca chce umieścić. Jeżeli jedna strona pozostanie pusta, można pomyśleć o umieszczeniu tam loga reklamowego/hasła, przyciągającego wzrok.
  • orientacja – w pionie lub w poziomie. Standardem jest wizytówka wykonana w poziomie. Jednak pionowa jest oryginalna i bardziej będzie rzucać się w oczy, pozwalając na zapadnięcie w pamięci klientom.
  • próbny wydruk – istnieje możliwość zamówienia próbnego wydruku, który pozwoli upewnić się, czy wizytówka jest dobra. Szkoda byłoby zamówić 100 lub więcej sztuk wizytówek, jeżeli okaże się, że jest ona nieatrakcyjna wizualnie.