Strona internetowa dedykowana jest dla każdej firmy. Tzn. można powiedzieć, że każdy przedsiębiorca powinien poczuwać się do obowiązku jej posiadania, aby zyskać pewność co do tego, że będzie w stanie dotrzeć do szerokiego grona klientów. Skoro już daną stronę/sklep internetowy będzie się posiadało, warto zainteresować się odbywającym tam ruchem. Jak sprawdzić ruch na stronie?

Jak sprawdzić ruch na stronie?

Czy zawsze należy sprawdzać ruch na stronie?

Jeżeli weźmie się pod uwagę obecne czasy, to odpowiedź na to pytanie może być tylko jedno – TAK. Należy na bieżąco sprawdzać to, jak wygląda ten ruch, aby mieć pewność co do tego, że podejmowane działania marketingowe będą miały sens. Czy pozycjonowanie ma sens? Czy na stronie można znaleźć angażujące treści? Czy strona/sklep jest w stanie przyciągnąć do siebie klientów? Jeszcze do niedawna znalezienie odpowiedzi na te pytania mogło wydawać się trudne. Jednak obecnie można skorzystać z narzędzi (często darmowych), jakie pozwalają na to, aby sprawdzić, jak wygląda ruch na stronie.

Statystyki Google Analytics

Darmowe narzędzie, jakie zaliczane jest do grona najbardziej wiarygodnych. Jest on w stanie zaoferować użytkownikom wiele nowych możliwości. Już na samym początku można wspomnieć o funkcji “Czas rzeczywisty”. To właśnie dzięki temu będzie można stwierdzić, ile osób odwiedza daną stronę w czasie aktualnym. Warto jednak dodać kolejną możliwość, którą ta funkcja umożliwia. Mowa tu mianowicie o tym, że istnieje możliwość sprawdzenia z tego na jakich podstronach użytkownicy spędzają najwięcej czasu. Istnieje także możliwość cofnięcia się w wstecz, jeżeli chodzi o historię danej strony. Znaleźć to można w zakładce “Wszystkie strony”. To i tak tylko jeden z raportów, które możliwe są do pozyskania dzięki Google Analytics. Można nawet dowiedzieć się tego, jak dane osoby trafiły do danej witryny? Znajomość kanałów, które ułatwiają dotarcie do grona potencjalnych klientów, jest bardzo ważna.

Statystyki SimilarWeb

Nie jest to narzędzie, jakie dedykowane jest dla własnej strony. Jest to opcja, która przeznaczona jest do sprawdzenia…konkurencji. Warto czuwać nawet nad takimi informacjami, aby zyskać pewność co do tego, czy konkurencja ma przewagę, czy też nie. Oto kolejne darmowe narzędzie, jakie na dodatek jest bardzo łatwe w obsłudze. W SimilarWeb można tak naprawdę wpisać adres jakiejkolwiek strony, aby poznać ogólne statystyki, które dla wielu przedsiębiorców będą przedstawiać się w interesujący sposób. Oprócz tego, że będzie można dowiedzieć się, jak wygląda ruch na stronie, można poznać również źródła jego pochodzenia. Similar Web to też takie narzędzie, jakie jest w stanie podać współczynnik odrzuceń, jak również czas, który odwiedzający będą spędzać na danej witrynie. Tak, aby upewnić się, że nie ma wśród nich osób, jakie trafiły tam przez przypadek i od razu z tej strony wyszły. Oprócz tego, będzie można również poznać zainteresowania klientów, które określane są na podstawie stron na jakich na co dzień bywają.

Zalety sprawdzania ruchu na stronie

Skoro już wiadomo, jaki jest ruch na własnej stronie oraz konkurencji, czas na to, aby wykorzystać dane, jakie zostały pozyskane. Tak, aby móc opracować jeszcze lepszą strategię, która w przyszłości przekuje się w większy zysk. Każdy przedsiębiorca powinien dążyć do tego, aby zwiększać konwersję. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie skupiać się tylko na ruchu ogólnym. Warto zagłębić się w szczegółowe dane, aby dowiedzieć się m.in. tego, jakie kanały są w stanie go najwięcej zapewnić. Jakie podstrony są najchętniej odwiedzane przez klientów? Dzięki takim informacjom będzie można tak naprawdę odpowiedzieć sobie na pytanie odnośnie tego, co tak naprawdę powinno być poprawione w pierwszej kolejności. Tak, aby móc także w przyszłości osiągnąć lepsze wyniki w pozycjonowaniu. Nie można jednak zapomnieć o tym, że nie tylko ruch na stronie jest ważny, ale także takie elementy jak np. liczba zapisów na newsletter, przejścia na konkretne strony, współczynnik konwersji.