Budowanie obecności marki w sieci to bardzo ważne zadanie, którego w obecnych czasach nie można przeoczyć. Jest ono równie ważne, jak prowadzenie tradycyjnej kampanii reklamowej, jaka widoczna jest na każdym kroku. Dbając o swoją widoczność w sieci, nie można zaniedbać takiego tematu, jak wizytówka w Google. Co należy wiedzieć na jej temat?
Wizytówka w Google – co to jest
Na sam początek dobra informacja dla tych przedsiębiorców, którzy obawiają się tego, że będą narażeni na kolejne koszty, jakie związane są z prowadzeniem kampanii reklamowej. Wizytówka w Google (możliwość jej założenia) jest w pełni darmowa. Samodzielnie można podjąć się jej założenia, co też nie powinno nikomu sprawiać żadnych trudności.
Opisując ją, można powiedzieć, że ma się do czynienia z narzędziem, które pozwala na prezentację ważnych informacji w wynikach wyszukiwania Google. Tego typu wizytówki ukazują się potencjalnemu gronu klientów po tym, kiedy Ci wpiszą konkretne słowa kluczowe do wyszukiwarki, np. salon kosmetyczny Poznań, kancelaria adwokacka Gdynia. Po potwierdzeniu wyświetlą się wszystkie punkty, jakie można znaleźć w danej lokalizacji. Wyszukiwanie można uogólnić nie wpisując miasta lub też dodając do tego interesującą dzielnicę lub też ulicę.
Dlaczego warto korzystać z wizytówki w Google?
To fakt, że kilkanaście lat temu, kiedy internet nie był jeszcze tak mocno rozpowszechnionym narzędziem, posiadanie takiej internetowej wizytówki nie było tak ważne. Czasy się jednak zmieniły, a konsumenci całą swoją moc skupiają na tym, aby najważniejsze informacje znaleźć w sieci. Wizytówka w Google jest obowiązkowa. Dlaczego? Oto lista korzyści, jakie są z nią związane:
Optymalizacja wizytówki w Google
Bardzo ważny proces zaraz po założeniu takiej wizytówki, aby mieć pewność, że jeszcze większe grono zdecyduje się na to, aby skorzystać z usług danej firmy. Jeżeli chodzi o optymalizację, należy zadbać o uzupełnienie takich informacji jak: dane kontaktowe (adres firmy oraz numery kontaktowe, łącznie z adresem e-mail), dokładna nazwa firmy, kategoria, opis, godziny pracy, pytania i odpowiedzi, jakie są w stanie pomóc lepiej poznać dany profil działalności, zdjęcia/filmy/grafiki – jeżeli tylko istnieje taka możliwość.
Warto także w przyszłości skorzystać z opcji możliwość dodawania aktualizacji na temat firmy, jaka udostępniana jest przez Google. Taka rubryka pokazuje klientom to, że firma dostępna jest online i aktywnie prowadzi tutaj swoją działalność.